Екипе ЈКП „Београд пут“ завршиле су последњег викенда агвуста радове на потезу од Трга републике до Калемегдана и ова деоница је, заједно са претходно обновљеним улицама Краља Милана – Теразије – Коларчева, пуштена у саобраћај.
На овом обимном послу све службе „Београд пута“ су биле ангажоване у пуном капацитету како би до септембра коловози били спремни за повратак возила у само срце града.
Служба за грађевинску оперативу је у финишу радова извршила прeсвлачење коловоза хабајућим слојем асфалта на деоници Студентски трг – Узун Миркова. Тиме су уједно завршени асфалтерски радови на потезу Трг републике – Узун Миркова улица.
Екипе Службе за саобраћајну сигнализацију поставиле су саобраћајне знакове и означиле хоризонталну сигнализацију.
Послови у центру града обележили су добар део главне грађевинске сезоне „Београд пута“, а радови на потезу између Коларчеве и Калемегдана су међу најобимнијима.
Сам почетак радова био је у „епицентру“ центра града – на Тргу републике. Екипе грађевинске оперативе започеле се своје ангажовање уклањањем постојећих бетонских коцки. Извршено је измештање аутобуског стајалишта и израда проширеног стајалишта код популарног Тржног центра „Стакленац“.
Убрзо су стартовали и припремни радови на изградњи новог кружног тока на раскрсници Трг републике – Коларчева – Македонска израдом бетонске подлоге и извичњака за кружни ток.
Екипе Одељења за мостове обавиле су обиман посао везан за металне сегменте кружног тока и темеља Београдског сата. Београдски сат употпуњаваће кружни ток и амбијент главног градског трга и постаће један од препознатљивих симбола центра престонице.
Бригаде Службе за грађевинску оперативу изградиле су три пратећа острва испред новог кружног тока и једно на раскрсници са Француском улицом, код Народног позоришта.
У Улици Васе Чарапића, која је у мају постала двосмерна за сва возила, извршена је замена коловозне подлоге на деловима према потреби, обављен је претрес ивице са упуштањем у зони новоизграђених пешачких прелаза.
Претходно је, приликом измене режима саобраћаја у Васиној улици, како је житељи Београда називају, реконструисано такси стајалиште, а у Узун Мирковој улици изграђена ниша за подужно паркирање возила.
На Студентском тргу, аутобуска окретница је проширена према парку. Сходно томе, зона проширења добила је нову путну подлогу, као и инфраструктуру кишне канализације.
Грађевинске бригаде извршиле су модификацију разделног острва и проширење зелене површине између Васине улице и окретнице.
На целом потезу Трг републике – Васе Чарапића – Студентски трг – Узун Миркова извршена је замена односно уградња новог носећег слоја асфалта и пресвалачење коловоза завршним асфалтним слојем. Такође, обављена је уградња или регулисање објеката у коловозу и ивичњака.
Екипе Службе за саобраћајну сигнализацију реализовале су постављање вертикалне и обележавање хоризонталне сигнализације сходно новопројектованом режиму саобраћаја у центру града.
Из активних промена није изостао ни сегмент светлосне сигнализације. Окретница на Студентском тргу добила је нови семафор на месту недавно успостављеног пешачког прелаза. Грађевинску и семафорску реконструкцију имали су и остали семафори на овој траси – на раскрсницама Трга републике са Француском и са Коларчевом улицом.
Реализација наведених главних сегмената послова „Београд пута“, на целом потезу од Трга републике до Калемегдана, захтевала је ангажовање знатних капацитета предузећа и сталну присутност на терену у свим временским условима.
Своје послове у овој централној градској зони имали су и други извођачи са којима је рад синхронизован како би целокупан посао био завршен по плану.
Центар Београда јесен 2025. године дочекује у потпуно новом грађевинском и саобраћајном концепту. Све у циљу смањења саобраћајних гужви и унапређења токова у старом језгру града.